Telefonflotta

 

A lényeget, a lényeget, a lényeget…

Írásos ügyintézést kérünk a belvizegom@gmail.com e-mail címen keresztül. Ott minden kérdést megválaszolunk, de lehet, hogy ehhez a kérdéslistához irányítjuk Önt 🙂

A telefonos döntések pénzügyi döntések, így fontos, hogy írásban lássuk, Önök mit szeretnének, és a kéréseiket egy helyen, az e-mail postafiókunkban tudjuk kezelni.Több száz telefonszámunk van, így minden más ügyintézési mód káoszhoz vezet.

Kérdéslista:
1. Mi az a telefonflotta?
2. Miért jó ez Önnek, mint plébániai telefonszám-használónak?
3. Miért jó ez a Plébániának?
4. Miért jó ez a Telenornak?
5. Jogilag minden rendben van?
6. Mit kérünk egy flottatagtól?
7. Mit tehetünk, ha egy flotta-tag nem működik együtt?
8. Hogyan lehet új tagnak belépni a flottába?
9. Be lehet lépni számhordozással, a régi szám megtartásával?
10. Hogyan szüntethető meg a flottatagság?

1. Mi az a telefonflotta?

A telefonflotta a plébánia kiegészítő üzleti tevékenysége, melynek keretében több száz Telenoros telefonszámot kezelünk. Hogy ez így létrejött,  az nem egyszeri döntés eredménye, hanem az élet hozta: lényegében belesodródtunk.

A Plébánia elsődleges kötelessége Krisztus hirdetése,  de végül is Szent Pál is végzett emellett hétköznapi munkát is:  ő sátrakat készített, mi telefonszámokat kezelünk.

Lévén szó üzleti tevékenységről, a kölcsönös pénzügyi előnyök miatt működtetjük, semmi mélyebb megfontolás nincs ebben. Az persze tény, hogy a “becsületesség” erényére minden ügyfelünknél számítunk.

2. Miért jó ez Önnek, mint plébániai telefonszám-használónak?

A flottatagság jóval alacsonyabb percdíjakat tesz lehetővé a kártyás előfizetésnél is de az egyéni előfizetésnél is. Mivel azonban van egy letelefonálható alapdíj, igazából azoknak jó, akiknek a havi telefonszámlája enélkül eléri kb. a havi 2000-2500 Ft-ot.

Flottatagok hozzáférhetnek azokhoz a kedvezményes árú telefonokhoz is, melyeket a TELENOR  hűségidő ellenében vállalati ügyfeleknek kínál. A korábbi években ebből komoly kedvezmények adódtak,  mostanában azonban ez már nem túl jelentős. A mindenkori ajánlatlista a link alatt érhető el.

Általában  érdemes elgondolkodni a piacon hűségidő nélkül kapható kártyafüggetlen készülékeken.

3. Miért jó ez a Plébániának?

Azoknak a flottatagsága jó a Plébániának, akik korrektül fizetik a telefonszámlát a Telenor felé is, és az éves tagdíjat a plébánia felé is.

Aki egyiket vagy másikat nem teszi, annak a flottatagsága nagyon nem jó nekünk, ezért figyelmeztetés után meg szoktuk szüntetni. Néhány példa valóban volt erre.

4.  Miért jó ez a Telenornak?

A Plébánia kezességet vállal azért,  hogy az összes flottatag hónapról-hónapra  befizeti a számlát. Ha valaki mégsem teszi,  akkor a Plébánia kénytelen helytállni. Ez így eléggé biztos bevétel a Telenornak.  Másrészt a plébánián zajló telefonflottás ügyintézés egyfajta kihelyezett ügyfélszolgálatot jelent,  amely a Telenornak semmibe nem kerül.

5.  Jogilag minden rendben van?

Igen.  A Plébánia ezirányú tevékenységét  az Esztergom-Budapesti Főegyházmegye és a Telenor között létrejött keretszerződés szabályozza,  ez tartalmazza a percdíjak összegét, a fizetendő alapdíjat és a kapcsolódó internet szolgáltatások különféle csomagjait. Ezt a keretszerződést 3 évente újratárgyalják a felek.

Az állam felé a NAV-nál jelentettük le hogy folytatunk egy ilyen kiegészítő tevékenységet melynek bevétele természetesen jóval alatta marad a társasági adó határának.

Ami a telefonhasználókat illeti, ha Önöknek megfelel, hogy a telefonszámuk a Plébánia tulajdonát képezi, nekünk nincs kifogásunk 🙂 A viccet félretéve, néhány objektív hátránnyal ez tényleg jár:

  • Az esetleges fizetéselmaradásról szóló e-mail értesítéseket mi kapjuk egy csomóban, és csak több havi elmaradás esetén adjuk tovább – ennyi telik az irodai kapacitásunktól.

  • A Telenor által kiállított számla a Plébánia nevére szól, így azt Ön nem számolhatja el költségként a vállalkozásában.

  • Sem a Telenor pontokon, sem a telefonos ügyfélszolgálatokon nem foglalkoznak Önökkel. Önök nem a Telenor, hanem a Plébánia ügyfelei, így bármilyen telefonos ügyük van (szolgáltatási csomagmódosítás, SIM kártya csere, elveszett mobil letiltása, készülékvásárlás, lakcím-módosítás, stb.), azt a Plébánián keresztül kell intézni. Ennek a kezdete egy e-mail üzenet a belvizegom@gmail.com címre Vjatrák Anna irodistának. Amíg ezt meg nem kapjuk, semmit nem tehetünk. Hangsúlyozom, hogy döntéseknél nem tudunk igazi, felelős tanácsokat adni, hiszen nem a TELENOR alkalmazottai vagyunk. Anna munkaköri kötelessége az üzeneteik tartalmi továbbítása a Telenor Kiemelt Ügyfélszolgálatának.

  • Ha át kell vennie valamit (SIM kártya, készülék), akkor be kell jönnie a Plébániára (Esztergom, IV. Béla király u. 3), és ez akkor is így van, ha Ön Budapesten vagy Nyíregyházán lakik.

6. Mit kérünk egy flottatagtól?

  • Mindenekelőtt a Telenor-számlák havi rendszerességű befizetését. Ajánljuk az elektromos számlát és a csoportos beszedést, mert ekkor teljesen automatikus a dolog, és az őserdők sem pusztulnak.

  • Az éves tagdíj időben történő befizetését a Plébánia felé. A befizetés történhet személyesen, készpénzben a Belvárosi Plébánia irodájában, irodaidőben, tehát hétköznapokon 3 és 6 óra között (Esztergom, IV. Béla király u. 3.) vagy átutalással az Unicreditnél vezetett bankszámlaszámunkra: 10918001-00000029-05960007 Utalás esetén a közleményben tüntessék föl, mely telefonszám(ok) kapcsán fizetnek. A fizetés szokásos határnapja minden évben március 15. Aki ezt tartja, attól 1500 Ft-ot kérünk telefonszámonként, aki átlépi, attól 2000 Ft-ot.

  • Írásos ügyintézést kérünk a belvizegom@gmail.com e-mail címen keresztül. A telefonos döntések pénzügyi döntések, így fontos, hogy írásban lássuk, Önök mit szeretnének, és a kéréseiket egy helyen, az e-mail postafiókunkban tudjuk kezelni.Több száz telefonszámunk van, így minden más ügyintézési mód káoszhoz vezet.

  • Személyes ügyintézésre van bizonyos mód, néha elkerülhetetlen is, de csakis irodaidőben történhet a Plébánia-irodán (Esztergom, IV. Béla király u. 3; munkanapokon du. 3 és 6 óra között). A legtöbb ügyben azonban szükséges az írásos megerősítés a fönti e-mail címen.

  • Azokat az üzeneteket, amelyeket e-mailben vagy SMS-ben kiküldünk, kézbesítettnek vesszük, kérjük, gondoskodjanak arról, hogy a levelezőrendszerük ne nézze őket levélszemétnek.

  • Ha Ön életkora miatt nem tud e-maileket kezelni, leginkább csak úgy lehet flotta-tagunk, ha az e-mailezést valaki átvállalja Öntől.

7. Mit tehetünk, ha egy flotta-tag nem működik együtt?

Ez az Ön esetében nyilván csak elvi kérdés :-), de a flotta stabil működése Önnek is érdeke, ezért leírjuk, mit tehetünk, ha valaki más nem működik együtt velünk.

Megszüntethetjük az illető telefonszámát.

Erre általában akkor kerül sor, ha egy Telenor-számlát a plébániának kell kezesként kifizetnie. Mivel a Telenor több figyelmeztetést is kiküld, mire idáig eljutunk, és korlátozza a telefon használatát, mi ilyenkor újabb figyelmeztetést már nem feltétlenül küldünk.

Ha valaki a plébánia felé nem fizeti a flotta-tagdíjat, akkor csak figyelmeztetés után szüntetjük meg a számot, de a figyelmeztetést komolyan gondoljuk.

A jogot fönntartjuk, hogy másféle inkorrektségek, pl. kezelhetetlen viták esetén is elbocsássunk egy flottatagot, de minimális együttműködés esetén azért a számhordozást ekkor megengedjük.

8. Hogyan lehet új tagnak belépni a flottába?

Nehezen… Mindenekelőtt meg kell győzni a plébánost arról, hogy érdemes a Plébániának kezességet vállalnia egy újabb személy rendszeres számlafizetéséről. A befogadás ügyintézése is egy e-mail  üzenettel kezdődik Vjatrák Anna irodistának a belvizegom@gmail.com címre.

A plébános fönntartja a jogot, hogy ezt a kezességvállalást, így egy újabb belépő befogadását indoklás nélkül visszautasítsa.

Teljesen kívülről senki nem léphet be, kell valaki, aki már flottatag, és ajánlja az érdeklődőt.

  • Feltétel, hogy az ajánló személynek magának ne legyenek elmaradt tartozásai.

  • Előny, ha az ajánló személy templomjáró hívünk, akit jól ismerünk.

  • Előny, ha a befogadásra ajánlott személyt is a templomból ismerjük.

  • Előny, ha az ajánló és az ajánlott személy egy családba tartoznak.

  • Előny, ha a befogadásra ajánlott személy legalább esztergomi.

  • Előny, ha valamely számunkra is ismert munkahely dolgozója, ahonnan már sok flottatagunk van. Ilyen pl. az Árpádházi Szent Erzsébet Iskola.

Megj. A jelenlegi flottatagok között lehetnek olyanok, akikre egyik előnyként fölsorolt szempont sem áll. Egyrészt a flotta fölállítása már több, mint 10 éve megtörtént, még Michels Antal plébános úr idején, másrészt mi sem feltétlenül voltunk következetesek. Emiatt senki ne érezze rosszul magát, hiszen “szerzett jogok” is vannak a világon. Aki már benn van, és mindabban együttműködik velünk, amit a 6. pontban fölsoroltunk, azellen semmi kifogásunk nincs. Nem zárunk ki senkit a flottából pl. önmagában azért, mert kilép a Szent Erzsébet Iskola tanárai közül. Lehet viszont, hogy ettől a flottatagság teljesen kényelmetlenné válik, lásd az 5. pont…

Mivel ez egy jogi kapcsolat, ha szeretne belépni, kérem, olvassa végig minimum ezt a kérdéslistát, és számítson arra a gonoszságra, hogy néhány “Mit tenne ha…”-kezdetű kérdést föl is teszünk Önnek.

Ha a plébános döntése pozitív, akkor teljesen új telefonszám igénylése esetén csak annyi a teendő, hogy értesítés után bejöjjenenek a plébániára az új SIM-kártyáért, és kifizessenek 2000 Ft kezdő tagdíjat az adott év első félévében, 1000 Ft kezdő tagdíjat a második félévben.

9. Be lehet lépni számhordozással, a régi szám megtartásával?

Ha a plébános elvi döntése pozitív, akkor igen, de mindenképpen bonyolultabb.

Ahogy az 5. pontban írtuk, a flottás telefonszámok tulajdonosa a Plébánia. A belépés tehát tulajdonosváltást jelent, így a jelenlegi tulajdonosnak le kell mondania a telefonszámról, hogy a Plébánia átvehesse azt. Ahogy a Szentírás tanítja, aki a flottáért lemond a telefonszámáról, flottatagként megtalálja azt.

9.1. Egyéni Telenor előfizető teendői számhordozáskor

  • Keresse elő a szerződését, amit a Telenorral kötött, győződjön meg arról, hogy Ön szerződött, és nem pl. a párja, szülei, stb. Ha ők szerződtek, akkor nekik kell majd lemondaniuk a számról, ha Ön, akkor Önnek. Ha nincs meg a szerződés, egy Telenor-ponton tudnak segíteni.

  • A lemondás érdekében töltse le a Minta lemondó nyilatkozatot, ami egy WinWord dokumentum, és a dőlt betűvel írt részeket (pl. Gipsz Jakab, stb.) értelemszerűen írja át az Önnél érvényes adatokra. A nyilatkozatot nyomtassa ki, írja alá, tanúzza le, és vagy bescannelve küldje el Annának a belvizegom@gmail.com-ra, vagy hozza be papír-alapon a plébánia-irodára (Esztergom, IV. Béla király u. 3),  irodaidőben, tehát munkanapokon du. 3 és 6 óra között.

  • A befogadás érdekében némi adatszolgáltatásra kérjük a Minta befogadó nyilatkozaton, ami szintén egy letölthető WinWord dokumentum, és szintén a dőlt betűvel írt részeket kellene értelemszerűen átírni. Ebben az esetben az aláíró természetesen a plébános lesz, így ezt a nyilatkozatot mindenképpen mentse le WinWord dokumentumként, majd csatolva küldje meg a belvizegom@gmail.com címre. Ha a lemondó nyilatkozatot be tudta scannelni, akkor a két fájl természetesen jöhet egy üzenet mellékleteiként, és akkor előzetesen nem kell az irodába bejönnie.

  • A nyilatkozatok alapján az ügyintézés lezajlik, és amikor erről kiértesítjük, akkor fáradjon be a plébániairodára az új SIM-kártyáért, és fizessen ki 2000 Ft kezdő tagdíjat az adott év első félévében, 1000 Ft kezdő tagdíjat a második félévben. Szeretettel üdvözöljük a flotta-tagok között!

9.2. Egyéni nem Telenor előfizető teendői számhordozáskor

Sajnos a szolgáltatók rendszerei nem tudnak kezelni egyszerre egy cégváltást és egy számtulajdonos-váltást. Így ez csak két lépésben történhet meg.

  • Keresse elő a szerződését, amit a szolgáltatójával kötött, győződjön meg arról, hogy Ön szerződött, és nem pl. a párja, szülei, stb. Ha ők szerződtek, akkor nekik kell majd számhordozással átlépni a Telenorhoz, ha Ön, akkor Önnek.

  • Egy Telenor-ponton (pl. az esztergomi TESCO-ban) kössön számhordozásos egyéni előfizetői szerződést a Telenorral.

  • Várja meg, hogy a szerződés normálisan működni kezdjen, tudjon általa telefonálni, és érdemes megvárni (és befizetni) az első havi számlát is.

  • Ha mindez megvan, Önre is az vonatkozik, amit a 9.1-ben írtunk.

9.3. Másik flotta számlafizetőjének teendői számhordozáskor

Ha az Ön telefonszáma egy másik flotta tulajdona, pl. egy cégé, ahol Önnek megszűnt a munkaviszonya, akkor a Minta lemondó nyilatkozatot a cég képviselőjének kell aláírnia. A cégnek kell lemondania az Ön telefonszámáról. A többi teendő ugyanaz, mint amit a 9.1-ben leírunk. Persze ha a másik flotta még csak nem is Telenor-os, akkor tovább bonyolódik az élet, de mi csak a folyamat végén vagyunk érdekeltek, ahol Önnek már van egy Telenor-os egyéni előfizetési szerződése a kedvenc telefonszámára 🙂 (vö. 8.1). Mindenesetre ebben az esetben tűnődjön el azon, nem volna-e sokkal egyszerűbb egy új telefonszámra átváltani, ami szinte azonnal megvan.

10. Hogyan szüntethető meg a flottatagság?

FONTOS, hogy nem automatikusan, pusztán a telefonálás befejezésével. Ezért ha pl. hosszabb időre külföldre távozik, gondoskodjék az előfizetése megszüntetéséről, különben jönnek havonta a telefonszámlák. Haláleset esetén a TELENOR méltányosságot szokott gyakorolni, de szükségünk van az elhunyt halotti bizonyítványának a digitális változatára, amit kérünk, küldjenek el a belvizegom@gmail.com-címre.

Ha a számot is meg kívánja szüntetni, akkor írjon egy egyszerű e-mail formájú kérést a belvizegom@gmail.com-ra. Ha a számot meg akarja tartani, de egyéni előfizetéses szerződéssé kívánja alakítani, akkor ezt a kívánságát írja meg nekünk, és leírjuk a további teendőket.

Számítson arra, hogy a szám megszüntetésekor még kapni fog egy hó végi zárószámlát, és azt természetesen fizesse be a TELENOR felé.

© 2012 Esztergom Szent Péter és Pál Plébánia Suffusion theme by Sayontan Sinha